Jiří Kadlčík: Nastavujeme nová měřítka při práci s datovými schránkami

S produktovým manažerem ATLAS GROUP Jiřím Kadlčíkem o tom, jak firmám a živnostníkům pomáhají produkty vyvinuté českou firmou pro české prostředí, a především o novinkách v oblasti správy datových schránek.

Kvalita produktů a služeb je to, na čem si ATLAS GROUP dlouhodobě zakládá. Jak vypadá vaše současné produktové portfolio a jaké jsou důvody, proč jste vhodným partnerem pro rozvoj podnikání klientů?
Pro nás je partnerský vztah mezi námi a klientem maximální prioritou. To, co nás odlišuje od konkurence a v čem jsme naprosto unikátní je to, že naše produkty a služby připravujeme speciálně pro český trh. Jsme tak schopni zohlednit lokální potřeby a reagovat na tržní specifika. V současnosti nabízíme více než 20 samostatných právních, manažerských a informačních softwarů a celou řadu funkčních doplňků. A nadále naši produktovou a servisní skladbu rozšiřujeme a inovujeme. Péči o zákazníky a technickou podporu poskytujeme pomocí vlastního klientského centra, linky zákaznické podpory a servisních pracovníků s celorepublikovou působností.

V roce 2023 nás čeká výrazní legislativní změna v oblasti datových schránek. Datová schránka bude automaticky zřízena všem podnikajícím fyzickým osobám, organizacím a spolkům a také fyzickým osobám, které používají přihlašování přes eIdentitu. ATLAS GROUP nabízí unikátní produkt, který pomáhá firmám a podnikatelům s jejich správou. V čem vnímáte výjimečnost vašeho softwaru Manažer datových schránek?
Systém datových schránek funguje od roku 2009. Pro firmy a podnikatele se od té doby datové schránky staly nedílnou součástí jejich profesních životů, ne vždy jsou s unifikovaným řešením zcela komfortní. ATLAS GROUP klientům s datovými schránkami pomáhá pracovat efektivněji. Šetříme jejich čas a peníze, což je pro firmy to nejzásadnější. Náš software Manažer datových schránek využívá již nyní přes 10 000 uživatelů. Je to produkt cílený spíše na firmy a podnikatele, tedy držitele většího počtu schránek s více uživateli. Zpětná vazba od klientů jasně potvrzuje výjimečnost tohoto produktu.
Naším cílem je pomáhat zákazníkům zvládnout již zmíněné legislativní změny a lépe se zorientovat v této problematice. Představte si, že jste menší podnikatel, který má již 10 let své vlastní podnikání. Najednou musíte řešit veškerou oficiální komunikaci přes datovku. Nemáte dostatek informací k používání datové schránky nebo si nejste jistý, jestli je vaše datová korespondence odesílaná nebo přijímaná v souladu se zákony.
Manažer datových schránek je tím pádem pro Vás absolutně vhodným produktem. A k tomu všemu Vám naše klientské centrum poradí se správným nastavením a používáním, dle Vašich požadavků a potřeb.

Proč je tedy Manažer datových schránek zrovna ta správná cesta, která lidem pomůže se správou a orientací ve světě datovek?
Je to komplexní produkt, který maximálně usnadní práci všem, kteří již datovou schránku mají zřízenou. Je to cesta, jak dosáhnout co nejvyšší efektivity. Manažer datových schránek je na trhu již 7 let a může se chlubit zákazníky z řad velkých korporací, ale také malých a středních podnikatelů. Kromě uživatelsky příjemného prostředí nabízí celou řadu dalších funkcí jako jsou časově neomezená archivace zpráv a doručenek, přeposílání datových zpráv na e-mail jedním kliknutím včetně příloh nebo správa více datových schránek najednou. Zákazníci oceňují i možnost stahovaní informativních hlaviček zpráv. Takto získávají lepší kontrolu nad přijatými zprávami a mají možnost vybrat si, které zprávy si v daném momentu přečtou a které si nechají na později. Velkou uživatelskou výhodou je rovněž odesílání zpráv bez nutnosti přijetí zpráv nových. To v běžné datové schránce není možné, protože zde se po přihlášení nové zprávy stahují automaticky a tím i začínají plynout jejich zákonní lhůty.

Jak řešíte stále více se řeší téma bezpečnosti a ochrany dat?
Bezpečnost je pro nás na prvním místě. Klientská data jsou šifrovaně uložena na privátním cloudu společnosti Amazon Web Services, Inc., umístěném ve Frankfurtu nad Mohanem v Německu. Pro přenos dat využíváme kryptografický protokol Transport Layer Security (TLS) v nejnovější verzi. Tím je zajištěna ochrana a vysoká bezpečnost dat.

Společnost ATLAS software a.s. člen skupiny ATLAS GROUP byla založena v roce 2001 a od doby svého vzniku je výhradním obchodním zastoupením softwarové společnosti ATLAS consulting spol. s r.o.. Centrála ATLAS GROUP se nachází v Ostravě, její pobočky pak naleznete také v Praze a v Brně. Pro společnost ATLAS software a.s. pracuje v současné době přes 70 stálých zaměstnanců, kteří se starají o odbyt produktů a spokojenost našich zákazníků.